Champs de bataille
battlefields

battlefields by NATHAN BEN

Having grown up between the banks of the Loire and the island of Noirmoutier, Clément became interested very early on in the chromatic combinations offered by the landscape and all the plant varieties of his region. Painting and, more generally, the pictorial representation of space are strongly imposed on him. He wishes to deconstruct in order to better recompose the multiple horizons that nature offers him. [...]
When we observe with attention the diverse arrangements illuminated by his painting, the world seems to retain a true richness - the value of the enigmatic, obscure and profound. The colours, combined with precision, delimit or erase, clarify or blur, frame or melt the different entities assembled, as if linked by a single movement. A circulating energy coagulates the forces and restraints, the blisters of fire, sky and landscapes, giving these canvases a tragic grandeur.

 

*Extract from an article in La Plume Dauphine by Nathan Ben

Ayant grandi entre les bords de Loire et l’île de Noirmoutier, Clément s’intéresse très tôt, aux combinaisons chromatiques offertes par le paysage et l’ensemble des variétés végétales de sa région. La peinture et, plus globalement, la représentation picturale de l’espace s’imposent vivement à lui. Il souhaite déconstruire pour mieux recomposer les horizons multiples que lui offre la nature.

[...]
Lorsque nous observons avec attention les agencements divers éclairés par sa peinture, le monde paraît conserver une richesse véritable – valeur de l’énigmatique obscur et profond. Les couleurs, combinées avec justesse, délimitent ou effacent, précisent ou estompent, encadrent ou fondent les différentes entités assemblées, comme liées par mouvement unique. Une énergie circulante coagule les forces et les retenues, les boursouflures de feu, de ciel et de paysages, conférant à ces toiles une grandeur tragique.

*Extrait d'un article de La Plume Dauphine par Nathan Ben

  • Instagram
  • Facebook